luni, 29 august 2016

Fără chef de cărţi

Hey!
   Azi o sa vorbesc despre situaţia mea actuală. N-am chef de cărţi. În engleză există un termen numit "reading slump". În română, pe de altă parte, n-am idee. În ultimul timp am citit foarte multe cărţi, dar cartea care mă opreşte din a citi incontinuare este A Court of Mist and Fury de Sarah J. Maas. (Am vorbit despre ea acum câteva zile.) De vreo două, trei săptămâni am această problemă, nu mă pot lega de o carte. 
    Am căutat pe youtube soluţii, dar efectiv toate videoclipurile sunt la fel, urmăresc acelaşi tipar: încearcă mai multe cărţi, ia o pauză, Netflix. Pe bune, m-am săturat de videoclipurile alea! Aşa că mi-am conceput propriile metode de a trece peste această fază.
Înainte am făcut următoarele lucruri care m-au ajutat să ies din starea asta neutră. 
    În ultimele săptămâni n-am urmat paşii ăştia pentru că, ei bine.... există Sims! Sims 2, 3, 4. Da! Sunt obsedată de toate! Joc de vreo zece ani jocul ăsta... asta şi încă încerc să scriu la cartea mea de zor. Mă rog, deja mă abat de la subiect, astea-s lucrurile care m-au ajutat în trecut şi pe care o să le fac după ce termin articolul ăsta tâmpit!

1. Îmbracă-te în cele mai comode pijamale, ia-ţi un ceai, dă drumu la o lumânare parfumată şi relaxează-te. Dă aerul condiţionat pe 16 grade şi ascunde-te sub o pătură. Ia o carte cu tine şi începe s-o citeşti. Dacă te relaxezi o să poţi sa te concentrezi la carte.

2. Nu citi George R.R. Martin, Brandon Sanderson sau orice clasic de pe planeta asta. Alege cărţi uşoare şi scurte. Astea sunt cărţile pe care le recomand:

a. Orice de autoare Stephanie Perkins. Toate cărţile ei se găsesc la editura Epica. Sunt geniale, îmi plac foarte mult. Basically fiecare carte a  ei are câte o poveste de dragoste. Sunt drăguţe şi amuzante.

b. Juranlul unui adolescent timid de Stephen Chbosky. Asta este cartea mea preferată şi o să rămână mereu aşa. Sunt mai multe scrisori de la un adolscent pe nume Charlie care povesteşte despre viaţa lui. După părerea mea fiecare om care trece prin adolescenţă trebuie să citească această carte. Sunt atâtea de învăţat din şi e atât de drăguţă. Eu am citit cartea anul trecut şi ce mi se pare genial e că ascultam albumul Long Way Down de Tom Odell şi se potriveşte perfect cu cartea. E gennial. Ok, deja vorbesc prea mult.Btw, există un film după carte cu Logan Lerman şi Emma Watson.

c. Harry Potter. Nu-mi pasă cine eţti, sigur ai citit cărţile astea. Sau măcar ai văzut fimele. Reciteşte cărţile sunt atât de mişto. Nu cred că trebuie să explic de ce trebuie citite.

d. Următoarea carte este Baltagul de Mihail Sadoveanu. Da da, vezi să nu! Fac mişto de voi. De fapt următoarea carte e Mara Dyer: Începutul de Michelle Hodkin. Am o recenzie aici. Nu vreau să vorbesc prea mult pentru că simt că mă repet, aşa că dacaă vrei, citeşte recenzia şi întoarce-te.

aparent am încetat din a mă exprima la persoana a doua, plural

3. Următorul sfat şi ultimul, e să nu citeşti cărţi într-o limbă străină. Eu citesc cărţi în limba română, engleză şi foarte rar, germană. Citesc în engleză pentru că nu toate cărţile care-mi plac mie sunt publicate în limba română, aţa că o dau pe engleză. Când sunt într-o situaţie d-asta, însă, citesc doar în limba mea maternă, română. E puţin mai simplu de înşeles.


 Cu toate fiind spuse, v-am pupat pe toţi şi m-am cărat.
Ciaules,
Audra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu